Wszyscy jesteśmy specjalistami.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

„Strona internetowa bez kodowania”, „Jak zrobić stronę internetową w 10 minut”, „Bezpłatna strona internetowa. Zajmie ci to tylko 5 minut” – Internet pełen jest takich i podobnych ogłoszeń. Portale kuszą internautów kreatorami stron www które pozwolą stworzyć „profesjonalną” stronę w kilka minut bez umiejętności kodowania. Każdy może teraz być webmasterem i tworzyć strony do woli – według własnego uznania, według własnego pomysłu, bez limitu danych, z darmowym szablonem, darmowym szkoleniem, darmowym… Bardzo to atrakcyjne, szczególnie dla młodych startujących firm, gdzie liczy się każda złotówka, gdy ogranicza się koszty aby zobaczyć pierwszą złotówkę zysku. Lecz każdy młody przedsiębiorca powinien jedną prawdę znać „na pamięć” – w tym świecie nie ma nic za darmo. A świat Internetu nie jest w tym przypadku wyjątkiem. W świecie Internetu rządzi reklama – więc możesz być pewna/pewien, że jeżeli ktoś oferuje Ci coś za „darmo”, to klikając w taki mały „checkbox” (przycisk wyboru) i zgadzając się na warunki korzystania z danej strony/serwisu/usługi właśnie sprzedałaś/eś za bezcen coś działowi marketingu. Zazwyczaj jest to Twoja prywatność. Twoje zdjęcia na smartfonie bądź w necie, Twoje upodobania i zwyczaje. Twoja rodzina i znajomi. Twoje poglądy i przekonania. Twoje ostanie wakacje… Wszystkie te informacje specjaliści od marketingu potrafią przekuć w konkretne dochody dla firm, którym taką informację przekazujesz „za darmo”. Tak to działa w przypadku wielkich znanych portali społecznościowych, jak i w doskonałej większości platform www oferujących „darmowe” usługi. Tam za darmo powiększasz firmie internetowej grono odbiorców reklam – dzięki Twoim internautom. Tylko nie bardzo masz wpływ na to, co będzie reklamowane…

Ale nie do końca o tym miał być ten artykuł. „Nie musisz umieć kodować aby zbudować stronę”. „Nie musisz…” Przypomnij sobie, ile trudu zajęło Ci zdobycie wiedzy i umiejętności które teraz będziesz chciała lub chciał wykorzystać do zrobienia biznesu.  Ile czasu poświęciłaś lub poświęciłeś aby przekuć tą wiedzę w praktykę i doświadczenie. I pewnego pięknego dnia czytasz w Internecie, że w sumie to każdy, z biegu może robić to samo co i Ty – równie dobrze i „profesjonalnie”. Wystarczy kilka razy kliknąć i od ręki jest się „…” – z całą wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem, znajomością branży – po prostu „specjalistą”.